Person- og firmadatapolitik TeleSupply ApS, maj 2018

FirstShop behandler personoplysninger i overensstemmelse med denne persondata- og privatlivsbeskyttelsespolitik. 


I det følgende informerer vi dig om dine rettigheder som registreret kunde hos os, samt om hvordan vi behandler og beskytter dine personoplysninger.

Vi har endvidere beskrevet, hvordan vi behandler og beskytter firmaoplysninger.

 

Personoplysninger
Vi behandler kun personoplysninger om dig, som du giver os for at kunne opfylde vores aftale med dig. De indsamlede personoplysninger vil typisk omfatte navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.


Firmaoplysninger
Vi behandler kun firmaoplysninger, som er relevante for at vi kan opfylde vores aftale. De indsamlede oplysninger vil typisk omfatte firmanavn, adresse, telefonnumre, kontaktpersoner, og e-mailadresser. Derudover kan der være oplysninger som benyttes i forbindelse med installationer, service og support.


Anvendelse af person- og firmaoplysninger
Formålet med indsamlingen af oplysningerne er at opfylde vores aftale om levering af produkter, service og support, samt give adgang til selvbetjeningsløsninger og webshop.
Vi behandler kun oplysninger, der er relevante og tilstrækkelige til opfyldelse af ovenstående. 


Opbevaring af person- og firmaoplysninger 

Oplysningerne opbevares hos - nogle af os – valgte eksterne virksomheder.

  • Cloudløsning med mail, kontakter, kalender, datadrev.

  • Webhotel med hosting af webshop.

  • Betalingsgateway med overførsler og betalingskort.

  • Pakkedistributør med forsendelser.

  • Hosted regnskabsløsning med konto- og fakturainformation.

De eksterne virksomheder har overfor os beskrevet/dokumenteret deres overholdelse af persondataforordningen. Vi er ansvarlige for opbevaringen af oplysningerne.


Deling af person- og firmaoplysninger
De oplysninger som vi indsamler, deler vi alene med vore leverandører i forbindelse med overholdelse af vores aftale, f. eks. i forbindelse med oprettelse af tele-, data-, mobilabonnementer, køb af licenser, ekstern support.
Herudover kan vi dele oplysninger, hvis vi er forpligtede til at overdrage eller dele disse med offentlige- og retslige myndigheder, herunder hvis vi skal indberette oplysninger til det offentlige.  


Sletning af person- og firmaoplysninger
Vi opbevarer kun oplysningerne, så længe det er nødvendigt til opfyldelse af vores aftale eller til opfyldelse af lovkrav.
Vi beholder oplysningerne, så længe vi har et kundeforhold, der er en aktiv brugerprofil på vores webshop, garantiperioden er gældende eller der er igangværende abonnementer.
Hvert år og inden udgangen af første kvartal, sletter vi, med et tillæg på et år, oplysninger som ikke er omfattet af ovenstående.

 

Dine rettigheder angående personlige oplysninger
Du er til enhver tid berettiget til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi har indsamlet, og som vi opbevarer og behandler om dig. Ønsker du at få det oplyst, så kontakt os. Du kan til en enhver tid kræve berigtigelse, gøre indsigelse eller få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Ønsker du at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan det ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 1300 København K, tlf.: 33 19 32 00 eller via e-mail: dt@datatilsynet.dk


“Rettigheder” angående firmaoplysninger
Kontakt os angående information om hvilke firmaoplysninger vi har indsamlet.